Stretching / Nyújtás - Légy Fitt

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Stretching / Nyújtás

ÓRATÍPUSOK

nyugis, meditatív óra (kezdőknek, idősebbeknek is ajánlott)


A hajlékonyság fejlesztése sok mozgásszervi problémára (hát-, derék-, térdfájás...) gyógyír lehet. Az izmok nyújtása ugyanolyan fontos, mint az erősítése, e kettő együttes gyakorlása hozhat igazi eredményeket.

Oktató: JULCSI, KRISZTI, SZABINA, ENIKŐ

Bejelentkezek az órára!



Mi a stretching?

Stretching = nyújtás, vagyis az ízületi mozgékonyság fejlesztésének
(ízületi mozgásterjedelem növelésének) módszere.

A sportban közel két évtizede alkalmazzák ezt a módszert, gyógytornával, és idegélettannal foglalkozó tudósok, folyamatosan fejlesztve a tapasztalatok, és ősi tradíciók alapján.
A hagyományokat tekintve nem kell messzire mennünk, ha például a jóga gyakorlatokra gondolunk, melyeknek mára, már az európai emberek számára is komoly jelentőségük van mindennapi életükben.

Megfelelő stretching gyakorlatok hatása a mindennapokban:

  • jobb közérzetet nyújt, egészségesebb életet,

  • növeli az izmok rugalmasságát, fokozza a lazaságot, kitolja az izületi mozgáshatárokat,

  • növeli az izmok nyugalmi hosszát, ami fokozott maximális izomfeszülést tesz lehetővé,

  • mindezek által növeli a teljesítőképességet,

  • segít az izommerevség oldásában,

  • javítja az izmok vérellátását, ezáltal szerepe van a gyorsabb regenerálódásban, segít az edzés okozta fáradtságot kipihenni,

  • segíti a mentális ellazulást,

  • fontos feladata van a sportsérülések elkerülésében (húzódások, rándulások),

  • rendszeres használatával csökken az íngyulladások, és csonthártyagyulladások lehetősége,

  • támogat a véletlen sérülések (például, ha a jégen megcsúszik az ember, és rossz mozdulatot tesz) elkerülésében, vagy enyhítésében.


A relaxációs nyújtó program lágyabb zenével, vagy akár csöndben is történhet, az ízületi mozgásterjedelem növelésére, hajlékonyságra, illetve szellemi, -és fizikai ellazulásunk elérésének érdekében.

A relaxációs stretching olyan összetett gyakorlatsor, mely segít fizikai,- és mentális létünket azonos síkra hozni. Nyugodt hangulatunk, és lassú, ellazult mozgásunk együttes gyakorlása harmonikus fizika, és szellemi állapotot eredményez, mely elengedhetetlen a pihenéshez, és a regenerálódáshoz.

Ülő munkát végzőknek kifejezetten ajánlott beiktatni életükbe a nyújtó gyakorlatokat, melyek segítségével megelőzhetőek vagy enyhíthetőek a különböző mozgásszervi panaszok (hát-, derékfájás…).


 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz