Gerinctorna, Gerincjóga, Din.gerinctréning - Légy Fitt

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Gerinctorna, Gerincjóga, Din.gerinctréning

ÓRATÍPUSOK

nyugis, meditatív óra (kezdőknek, idősebbeknek is ajánlott)


Fájdaloműző, tartásjavító gerinctréning speciális gyakorlatokkal, ami az egész testes átmozgatja. Mindenkinek, aki ülő- v. állómunkát végez kötelező!

A civilizáció fejlődésével  mind többet ülünk a TV, a számítógép előtt, s egyre kevesebbet mozgunk, aminek egyenes következménye a mind gyakoribb mozgásszervi probléma, a hát-, nyakmerevség, derékfájás. Az ok a gerinc túlterhelése és a mozgásszegény életmód, valamint a jóléti társadalom másik nagy hátulütője a túlsúly.
Először csak a rossz tartás jelentkezik, már nemcsak ülő helyzetben, de állás és séta közben is enyhén meggörbül a hát, előreesik a váll. Ekkor még fájdalom nem jelentkezik, legfeljebb a gondos szülő, vagy pedagógus csap a hát közepére „húzd ki magad” felkiáltással. Meglepő statisztika bizonyítja ugyanis, hogy már az óvodás, kisiskolás gyerekek közül is szinte minden másodiknak rossz a tartása. Kellő odafigyelés híján ez odáig fajulhat, hogy a gerinc deformálódik, az izmok bemerevednek és már fájdalom is jelentkezik, amire a legkülönfélébb módszerekkel és eszközökkel próbálnak megoldást találni (ülőpárnák, tapaszok, különbözö kapszulák, kenőcsök..)
A legjobb módszer azonban a torna!

A speciális gerinctorna lényege a nyújtás, erősítés és lazítás. Amikor a gerinc melletti izmokat megnyújtjuk nemcsak a porcok jutnak oxigénhez, de az itt futó idegszálak is felszabadulnak, így még a stresszoldásra is remek lehetőség. A hát izomzatának erősítésével elérhetjük, hogy a rossz testtartást levetkőzzük, a gerinc a megfelelő állapotba kerüljön.


A megfelelő gerinctornával a fájdalom is csökkenthető. Habár sokfele olvashatunk a gerinctornához gyakorlatokat, eleinte mégis célszerű szakember segítségét kérni, hiszen a rosszul végzett gyakorlatok esetleg még árthatnak is.
Ha egy jó tanár segítségével már elsajátítottuk a mozdulatsort, beiktathatjuk az esti rituálék sorába is.
(Forrás: Győri Anna, utisugo.hu)


Oktató: BRIGI, JULCSI, DIA, ILDIKÓ

Szeretném megtapasztalni a Gerinctorna jótékony hatásait,
bejelentkezek az órára!




G
erincjóga
A modern mozgásterápiák és a Hatha Jóga találkozása
A jóga több ezer éves hagyományában számtalan olyan gyakorlatot találunk, amely jótékony hatással bír a fizikai testre.
A Gerincjóga modern mozgásrendszer, amely a jóga speciális testhelyzeteit használja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítására biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal.
A kezdők számára leszűkíti a hatha jóga komplex eszköztárát egy könnyen, biztonságosan gyakorolható mozgássorra, hogy befogadhatóvá tegye azok számára is, akik nem rendelkeznek megfelelő fizikummal és testtudattal.
Célja a fizikai test egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával: a helyes tartás nem csupán a mozgásszervi problémák gyógyításának alapfeltétele, de a megfelelő légzés elsajátításának is.
A megfelelő légzés fontos szerepet kap a jógában, hiszen közvetlen hatással van mind a hormonrendszerre és az emésztésre, mind az energetikai áramlásokra.
Fontos területe a stresszoldás, a relaxációra való képesség javítása.
A modern ember figyelme a fizikai síkra irányul, ezért a Gerincjóga is itt kezdi a gyakorlást. Első lépésként a felgyorsult világból érkező ember figyelmét saját testére irányítja. Az elmélyült önvizsgálat számos jótékony hatással bír: lassul a légzés, az idegrendszer megnyugszik, a vérnyomás csökken, oldódnak a feszültségek és elindul a testtudat eddig nem tapasztalt intenzitású fejlődése.


Oktató: GERGŐ


 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz